Facebook Síť X Pinterest email tisk

Téma

BÁSNĚ PRO 5 TŘÍDU


BÁSNĚ PRO 5 TŘÍDU a nejen to vám přinášíme v tomto článku. Recitace byla dříve nedílnou součástí výuky literatury. Dnes již její obliba upadá, i přesto má ale krásný přednes básně své nepochybné kouzlo.


Jaroslav Seifert

Jeden z nejznámějších českých básníků Jaroslav Seifert se narodil 23. září 1901 v Praze na Žižkově a zemřel 10. ledna 1986 taktéž v Praze. Jaroslav Seifert byl nejen básníkem, ale i všeobecně uznávaným spisovatelem, novinářem a překladatelem. Jako jedinému Čechovi se mu podařilo získat Nobelovu cenu za literaturu v roce 1984. V roce 1921 vstoupil do Komunistické strany Československa, ze strany byl ale v roce 1929 pochopitelně vyloučen, protože podepsal Manifest sedmi, kritizující bolševizaci ve vedení strany. S komunistickou stranou se dostal znovu do sporu, když protestoval proti invazi vojsk Varšavské smlouvy. Představitelé komunistického režimu se ho ale nemohli zbavit úplně, protože patřil mezi známé a oblíbené autory jak u nás, tak i ve světě. Bylo mu tedy dovoleno publikovat, ale nesměl veřejně vystupovat a podepisovat jakékoliv petice (to ale mnohokrát nedodržel, dokonce podepsal komunisty nenáviděnou Chartu 77).

V literatuře se ve 20. letech stal představitelem československé avantgardy a podílel se na vzniku, tvorbě a propagandě uměleckého stylu zvaného poetismus.

Básně vhodné k recitaci se dají čerpat z nejrůznějších Seifertových sbírek. Oblíbené básně se nacházejí v básnické sbírce s názvem Maminka. O čem je kniha Maminka? Tato básnická sbírka vznikla až po druhé světové válce. Jedná se o intimně laděné lyrické básně. Všechny básně v této sbírce nějakým způsobem odkazují k autorově dětství. Promítají se do nich jeho vzpomínky nejen na maminku, ale na různé události, předměty a osoby spojené s dětstvím. Seifert dává jasně najevo, že maminka je tím pojítkem, které drží rodinu pohromadě, právě ona dává členům rodiny lásku, a i proto se k ní rádi vrací. Jak už název sbírky napovídá, básně jsou plné citu (především lásky a obdivu k matce. Básně ze sbírky Maminka provází také určitá nostalgie a smířenost s plynutím času, protože smrt čeká každého (V řadě básní se objevuje i motiv smrti maminky.) Kromě maminky se v básních objevují i další členové rodiny: otec, dědeček a strýc.

Výhodou těchto básní pro recitaci je, že se rýmují. Nevýhodou je, že obsahují zastaralé výrazy, které dnes mladí již neznají. Seifert se navíc často snaží ve svých básních vyjadřovat vzletně (a zároveň jednoduše) a využívá k tomu svoji bohatou slovní zásobu. I to ale může v některých případech být nevýhodou při recitaci.

Výhodou těchto básních je, že tématem jsou jednoduché, lidem často známé situace, předměty, osoby.

Zdroj: článek Básničky pro děti k recitaci od Jaroslava Seiferta

Příběh

Ve svém příspěvku DIKTÁTY PRO 7. TŘÍDU ZŠ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Mirka.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Zda jsou diktáty pro 7.ročník vhodné pro 5 třídu ZŠ? Děkuji

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: příběh Diktáty pro 7. třídu ZŠ

FAQ – Časté otázky a odpovědi

Jak dlouhé mají být básničky pro 7. třídu?

Ideálně 14–25 veršů, aby žáci trénovali dech, rytmus a výraz.

Jsou tyto básně vhodné i pro školní soutěže?

Ano, obsahují hlubší témata, obraznost i rytmickou strukturu.

Čím se liší básně pro 7. třídu od básní pro mladší žáky?

Jsou delší, metaforičtější, jazykově náročnější a mají více vrstev významu.

Mohu básně upravit nebo zkrátit?

Ano, lze je přizpůsobit tempu žáka i podmínkám soutěže.

Hodí se básně pro práci v hodinách literatury?

Ano, jsou vhodné pro rozbor obraznosti, rytmu i významových rovin.

Zdroj: článek Básničky na recitaci 7. třída

Příběh

Ve svém příspěvku VTIPNÉ BÁSNĚ K RECITACI PRO DĚTI Z 5. AŽ 8. TŘÍD ZŠ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Karolína Cyrusová.

Chtěla bych nějakou básničku pro recitaci do školní soutěže.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Žofie.

vše je vpoho. vyberte si neco, co se vám zamlouva delkou, nebo abyste to zvladli. neni to lehke, ale ja to dokazala. tak to zkuste taky. ja si treba vybirala tak, ze 2 basnicky sme meli v pracovnim sesite ve skole, tak ty

Zdroj: příběh Vtipné básně k recitaci pro děti z 5. až 8. tříd ZŠ

FAQ – Časté otázky a odpovědi

Jak dlouhé by měly být básničky pro 6. ročník?

Ideálně 12–20 veršů, aby žáci trénovali dech, výraz a plynulé čtení.

Jsou tyto básně vhodné i pro recitační soutěže?

Ano, všechny mají rytmus, jasný motiv a prostor pro výraz.

Mohu básně zkrátit?

Samozřejmě, učitelé často přizpůsobují délku úrovni žáka.

Jsou básně tematicky vhodné pro školní výuku?

Ano, obsahují metafory, lyrické prvky i motivy vhodné k literární analýze.

Lze básně použít také v domácí výuce nebo logopedii?

Ano, jsou rytmické a vhodné pro výslovnostní trénink.

Zdroj: článek Básničky k recitaci pro 6. ročník

Příběh

Ve svém příspěvku VTIPNÉ BÁSNĚ K RECITACI PRO DĚTI Z 5. AŽ 8. TŘÍD ZŠ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Žofie.

máte to krásné, ale vadí mi, že mezi každou básní je reklama na ty samé básničky.
děkuji

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: příběh Vtipné básně k recitaci pro děti z 5. až 8. tříd ZŠ

FAQ – Často kladené otázky

Kdo je autorem básně Delfíni?

Autorem básně Delfíni je český básník a spisovatel Jiří Žáček.

Pro koho je báseň Delfíni určena?

Báseň je primárně určena dětem, ale díky své symbolice a tématu oslovuje i dospělé čtenáře.

Jaké je hlavní poselství básně Delfíni?

Hlavním poselstvím je radost ze života, obdiv k přírodě a potřeba žít v souladu s okolním světem.

Proč se báseň Delfíni často učí ve škole?

Díky jednoduchému jazyku, rytmu a jasnému tématu je vhodná pro rozbor poezie a práci s významem textu.

Jaké jazykové prostředky Jiří Žáček v básni používá?

Autor využívá především personifikaci, rytmus, opakování a hravé jazykové obraty.

Patří Delfíni mezi typické básně Jiřího Žáčka?

Ano, tematicky i stylisticky odpovídají jeho poetice zaměřené na přírodu, zvířata a hravý pohled na svět.

Zdroj: článek Jiří Žáček a jeho báseň Delfíni

FAQ – Časté otázky a odpovědi

Pro jaký věk jsou tyto básničky vhodné?

Nejčastěji pro 4.–8. třídu, ale zvládnou je i mladší nebo starší žáci.

Mají všechny básně přesně 4 sloky?

Ano, každá má přesně čtyři sloky podle zadání.

Lze básně použít v recitační soutěži?

Ano, jsou rytmické, výrazové a mají vtipné pointy, které soutěžní publikum baví.

Mohu básně upravit pro konkrétní dítě?

Ano, můžeš zkrátit, upravit jména, předměty či humor podle potřeby.

Zdroj: článek Vtipné básničky k recitaci které mají 4 sloky

Příběh

Ve svém příspěvku BÁSNĚ PRO 5. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Sofie.

Potřebuju nějaké sedmi slokové basničky. Nemá někdo tip jakou

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: příběh Básně pro 5. třídu

Přednes

Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipné básně, od Zdeňka Rýdla)

Ve škole nám říkali, že " Bez práce nejsou koláče,"

ale taky, " Kdo neumí mluvit, bude jenom dřít a zapláče ".

~

Aby člověk uměl mluvit, to není jen klika,

je to přímo vědní obor, zvaný prostě " Rétorika ".

~

Pro začátek můžeš zkusit hrát si s jedním slovíčkem,

postavit se před zrcadlo a sledovat, no, jaký jsem ?

~

Pak si vyber pro svou třídu, nějakou tu básničku,

záleží na intonaci a ne jenom na slovíčku !

~

Text se musíš naučit, bez toho to nejde,

pak tě čeká trochu trémy, ale i to nakonec přejde !

Zdroj: článek Básně pro 5. třídu

Příběh

Ve svém příspěvku MILOŠ KRATOCHVÍL BÁSNĚ K RECITACI se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Nikola.

Básničky jsou velmi hezké

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Michal.

Básnička se mi moc líbí a ve čtvrtek příští týden ji budu recitovat ve škole.

Zdroj: příběh Miloš kratochvíl básně k recitaci

FAQ – Často kladené otázky

Kdo napsal báseň Bernardýnům třikrát sláva?

Autorem básně je český básník a spisovatel Jiří Žáček.

Pro koho je báseň určena?

Báseň je primárně určena dětem, ale díky svému humoru a jednoduchosti oslovuje i dospělé čtenáře.

Jaké je hlavní téma básně?

Hlavním tématem je oslava bernardýnů, jejich dobrých vlastností a ochoty pomáhat.

Proč se báseň učí ve škole?

Text je jazykově jednoduchý, rytmický a výchovný, což z něj dělá ideální materiál pro výuku čtení a literatury.

Jaké literární prostředky báseň využívá?

Využívá rým, rytmus, opakování a citově zabarvená slova, která podporují hravý tón.

Jaké poselství si mají děti z básně odnést?

Úctu k pomáhajícím bytostem, empatii, radost z dobra a pozitivní vztah ke zvířatům.

Zdroj: článek Bernardýnům třikrát sláva

Příběh

Ve svém příspěvku VLK A KOZA se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Popelková.

To je krasné a opět jsem se u toho zasmála. Máte stránky kde bych mohla najít vaše výtvory? Myslím že i kamarádky s dětmi by využili, často říkáme, že nevíme co aby to děti i bavilo ne jen z nutnosti naučit. Moc děkuji.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Zdeněk Rýdl.

Jémináčku, to jste mě zaskočila ! Mnou napsané rýmování
by se mělo nacházet právě na těchto stránkách.
Oslovil mě šéfredaktor Luboš Simon.
Básně budou zveřejněny v textové podobě na webu https://www.pravopiscesky.cz.
https://www.pravopiscesky.c…
https://www.pravopiscesky.c…
https://www.pravopiscesky.c…
https://www.pravopiscesky.c…
xxx další pořadová čísla jsou :
11017
11018
11019
11023
11025
11062

Zdroj: příběh Vlk a koza

Řešení určování slovních druhů pro starší žáky

Tragédie1 se3 udála5 v7 postranní2 uličce1, ústící2 do7 hlavní2 třídy1. Trafika1 paní1 Ascherové1 byla5 asi9 uprostřed6 po7 pravé2 straně1.

Když8 jsme5 tam6 zahýbali5, podíval5 se3 Poirot1 na7 hodinky1 a83 jsem5 pochopil5, proč6 si3 chtěl5 obhlédnout5 místo1 zločinu16 teď6. Bylo5 právě6 půl1 šesté4. Hodlal5 získat5 co3 nejpřesnější2 představu1 o7 včerejší2 atmosféře1.

Měl-li5 však8 opravdu6 takový2 záměr1, dožil5 se3 zklamání1. V7 této3 chvíli1 se3 ulička1 vůbec6 nepodobala53 z7 včerejška1. Rodinné2 domky1 chudších2 vrstev1 se3 tu6 střídaly5 s7 menšími2 krámky1. Usoudil5 jsem5, že8 je5 tu6 asi9 za7 obvyklých2 okolností1 dost6 živo6, že8 tu6 chodí5 hodně6 prostých2 lidí1 a8 že8 si3 tu6 na7 chodníku1 i8 v7 jízdní2 dráze1 hrají5 houfy1 dětí1.

Teď6 tu6 však8 stál5 hlouček1 zvědavců1 a8 všichni3 zírali5 na7 jediný2 domek1 nebo8 obchůdek1. Nebylo5 těžké2 uhádnout5, který3 to3 je5. Viděli5 jsme5, jak6 obyčejní2 lidé1 pozorují5 se7 soustředěným2 zájmem1 místo1, kde6 jejich3 spoluobčanka1 sešla5 ze7 světa1 násilnou2 smrtí1.

Zdroj: článek Slovní druhy

Podzim

Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipné básně, od Zdeňka Rýdla)

Tak už tady máme podzim, všude kolem listí,

stará paní, v ruce metlu, chodníček si čistí.

~

Od obrubníku k obrubníku, vymetá si řádky,

a pak vítr zafouká, a má to všecko, zase zpátky.

~

Teda babi, to vám povím, na to bych se vykašlal,

ona jenom rukou mávne a klidně si hrabe dál.

~

Co vy mladí, co vy víte, máte školy, vzdělání !

O práci když zavadíte, bere vás nervů cukání !

~

A když jsem kolem večer spěchal, ona ještě hrabala,

prej " Už se těším na ráno ", no, lidi, ta mě dostala !

Zdroj: článek Básně pro 5. třídu

Poradna

V naší poradně s názvem OD PONDĚLÍ DO PÁTKU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel M. Loudík.

Prosím o název básně...

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Milda.

Malovaná pohádka

Od pondělka do pátku
budu kreslit pohádku.
Koho do ní namaluju,
aby byla v pořádku?

Princeznu a Babu Jagu?
Draka, co má dračí spády?
Honzu nebo loupežníky?
Sebe a své kamarády?

Od pondělka do pátku
budu kreslit pohádku.
Potom vám ji celou povím,
umím ji i pozpátku.

Zdroj: příběh Od pondělí do pátku

Horečka

Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipné básně, od Zdeňka Rýdla)

Ráno jsem se probudila, svět se se mnou houpá,

u postele hejno myší, tuleň se na mě kouká.

~

Venku bliká modrý světlo, něco se tam děje !

U postele cizí pán, tak si říkám, " Zle je ".

~

A maminka je taky divná, sahá mi na čelíčko,

vypadá tak ustaraně, a proč mi říká holčičko ?

~

Pak přinesla mokrej hadr, bóžičku to mě studí,

proč ten pán tu chodí v botech a nikdo ho neprudí ?

~

Pak to všecko padá do tmy, jenom si tak hlesnu,

do školy, že dneska nejdu, slyším už jen ve snu.

Zdroj: článek Básně pro 5. třídu

Příběh

Ve svém příspěvku ANDREJ BABIŠ KONTAKT E MAIL se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Marcela Pavlíková.

Dobrý den , chci se zeptat jestli uvažujete s dřívějším odchodem do důchodu také s profesí řidič traktorista? Protože ty také mají náročnou práci obzvláště od začátku sezóny až do pozdního podzimu .Děkuji za zvážení mého dotazu. S pozdravem Pavlíková Marcela

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Eva.

Dobrý den. Jsem narozena 1.9.1956 tak okamžitě jak byl vyhlášen termín očkování proti kovidu tak jsem se nahlásila .Byla jsem očkování první dávkou vakcíny MODERNA 18.4.2021 a na kartičku zdravotní sestra napsala druhé očkování 21.5.2021 ale 20.5.2021 zavolala, že nemají vakcínu a je prodloužena lhůta z 28 dni na 42. Jelikož potřebuji 25.5.2021 do PLR tak jsem dne 24.5.2021 jela do Jeseníku otestovat tam jsem se dověděla ,že si musím zaplatit sama test za 350,- Kč ,protože jsem očkována první dávkou. Ale můj problém není že nejsou vakcíny a mě to připadne jako trest ,že se nechávám očkovat. Celou dobu slyším jak se snižují roky na očkování a přitom starší lidé nedostanou druhou dávku vakcíny a ještě si musíme zaplatit testy. Doufám že se dovím nějakou odpověď. Janíková

Zdroj: příběh Andrej babiš kontakt e mail

Jazykolamky

Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipné básně, od Zdeňka Rýdla)

Od poklopu k poklopu Kyklop kouli koulí,

krtek dostal motykou, má na rypáku bouli.

~

A Julie olejuje - li, či neolejuje - li koleje,

kdo si jazyk nepoláme, tak se tomu zasměje.

~

Starej pštros šel s pštrosicí, a taky s pštrosíčaty,

jenom se moc nesmějte, si to zkuste, taky !

~

Bylo li by, libo ryby, a nebo, nebylo li by, libo ryby,

tohle prostě nemá chyby.

~

A na závěr už jen - dolar, libra rubl

komu se jazyk nepolámal, tak si aspoň škubl.

Zdroj: článek Básně pro 5. třídu

Poradna

V naší poradně s názvem BÁSNIČKA 5 SLOK se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Tereza.

Dobrý den ráda bych se zeptala jestli tady máte básničku o paní učitelce ve škole máme nějaké kolo a ráda bych přednesla básničku která bude právě o té paní učitelce.
Jestli tady máte nějaké písničky taky bych potřebovala poradit prosím o pomoc
,tuto stránku mám ráda a doufám že mě nezklamete. děkuji za pomoc,

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Milda.

TAHÁK
(Tereza Rýparová)

Každé ráno zas a znovu
zvonek nás volá do školy.
"No tak co je? Kde jste všichni?
A kde máte úkoly?"

Učitelka před tabulí
nejdřiv všechny vyzkouší.
Petr se nic nenaučil,
podvádět se pokouší.

Tahák z kapsy vytahuje,
Kátě šeptá do ouška,
jestli by mu poradila
druh tohohle papouška.

Učitelka trochu tuší,
kdo že třídu ruší snad,
a jen zkouší na pár pojmů,
které měl by každý znát.

A tak Petr před tabulí
přešlapuje sem a tam.
"Na co mi je teďka platný,
že taháky v kapse mám?

Příště radši naučím se,
ať nestojim tu jenom tak,
a kdo tvrdí, že to nedám,
tomu ještě vytřu zrak!"

Zdroj: příběh Básnička 5 slok

Krtek a nevěsta

Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipné básně, od Zdeňka Rýdla)

Vybral jsem si básničku, třeba o krtkovi,

že má fousy a nevidí, možná, třeba, kdoví ?

~

Když je krtek na ženění, jak si najde nevěstu ?

Ta je taky někde v díře, možná jenom přes cestu.

~

Že by běhal za holkama, třeba někde po venku ?

Když nevidí, tak jak pozná, že nesvádí stařenku ?

~

Někdo říká, když nevidí, že sleduje vibrace,

že nabere správnej směr a vrhne se do práce.

~

Je to nějak zařízený, mláďata, že jistě mají,

A taky rypák, no tak prostě do všeho jen rýpají.

Zdroj: článek Básně pro 5. třídu

Příběh

Ve svém příspěvku PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 2. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Nula.

tohle už dávno vím

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: příběh Pravopisná cvičení pro 2. třídu

Vtipné básničky pro děti

Vtipné básně nejsou omezené věkově. Humor se dá objevit v básních určených pro malé děti, i pro ty starší, stejně jako pro dospělé. Při výběru vhodné básně se musí učitel rozmýšlet nad tím, co je pro žáky vhodné, i to, co jsou žáci schopni se naučit (každý má jinak vytrénovanou paměť, někomu bude stačit básnička se třemi slokami, jiný nemá problém naučit se báseň mnohem delší). Zde je ukázka vtipné básničky k recitaci pro 3. třídu.

Zdroj: článek Vtipné básničky k recitaci pro děti

Příběh

Ve svém příspěvku BÁSEŇ PRO 4. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Nikol Boranova.

Potřebuju básnicku abych vyhrála recitační soutěž


Musí bit hodne moc btipna

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Mira.

prosim basnicku 3 az 4 sloky

Zdroj: příběh Báseň pro 4. třídu

FAQ – Časté otázky a odpovědi

Jsou básně vhodné pro žáky 5. ročníku?

Ano, mají bohatší obraznost, delší verše a témata odpovídající jejich věku.

Mohou se použít v recitační soutěži?

Určitě — jsou dostatečně reprezentativní a nabízejí výrazovou variabilitu.

Zdroj: článek Básně pro 5. ročník

Poradna

V naší poradně s názvem JIŘÍ ŽÁČEK - BÁSNIČKY O JARU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jitka.

Potřebují básničku o jaru,tři sloky pro druhou třídu.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Milda.

Znám jednu básničku o jaru na 3 sloky a kousek.
Milé jaro, kde jsi
Veronika Baudyšová

Milé jaro, kde jsi?
Vidět nikde nejsi.
Sněženka nám vykvetla,
paní Zima utekla.

Zelená se tráva,
slunce už zas vstává.
Probudí se květiny,
já mám brzy jmeniny.

Kytičky si zpívají.
všechny jaro vítají.
Těší se i černý kos,
začíná už ale noc.

Já už musím také spát,
o jaru si nechám zdát.

Zdroj: příběh Jiří Žáček - básničky o jaru

FAQ – Časté otázky a odpovědi

Jsou básničky vhodné pro 2. třídu?

Ano, mají jednoduchý jazyk, krátké verše a snadné rýmování.

Mohou se hodit i pro recitační soutěže?

Určitě, jsou rytmické, srozumitelné a dají se snadno interpretovat.

Lze básně upravit, zkrátit nebo změnit?

Ano, text můžete jakkoli přizpůsobit potřebám dítěte.

Zdroj: článek Básničky pro druhou třídu k recitaci

Recituj

napsal Zdeněk Rýdl
(5 slok, vtipná báseň k recitaci 6 ročník, od Zdeňka Rýdla)

Mamka říká, ať se učím a budu se mít krásně

matika, no když ti nejde, tak zarecituj třeba básně.

~

Postavíš se nadechneš se, trošičku se ukloníš,

těch pár řádků, to nic není, to se přece naučíš !

~

Když si mamko byla mladá, na louce kvet petrklíč,

to se jim to rýmovalo, ty časy už jsou dávno pryč !

~

Ale holka, co to plácáš, bylas vůbec venku ?

O víkendu vezmem kola, batoh a pláštěnku !

~

U kiosku dáme pauzu, v přírodě je krásně.

Po třech pivech i náš táta, recituje básně !

Zdroj: článek Texty básní k recitaci 5 slok

Autoři uvedeného obsahu

 Mgr. Jan Novotný

 Zdeněk Rýdl

 Mgr. Jitka Konášová

 Mgr. Jana Válková


seznam spojek v češtině
<< PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK
mezinárodní zkratka maďarsko
NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVEK >>
novinky a zajímavosti

Chcete odebírat naše novinky?


Dokažte, že jste člověk a napište sem číslicemi číslo třináct.