Téma: 

spodoba znělosti cvičení


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 2. TŘÍDU

7. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)

zdravá mrke_ (v–f), vyhlídkový le_ (d–t), pohádková ža_ka (b–p), ořezaná tu_ka (ž–š), hři_ smrkový (b–p), vrchol so_ky (b–p), dobré kamará_ky (d–t), úzká lá_ka (v–f), zkažený zu_ (b–p), malá užo_ka (v–f), ostré drá_ky (b–p), tupé nů_ky (ž–š), krátká pohá_ka (d–t), velký mrá_ (z–s), napínavá kní_ka (ž–š), banánová slu_ka (b–p), starý le_ (v–f), papírová ta_ka (ž–š), dřevěná lou_ka (d–t), opice Žo_ka (v–f), zalévat zahrá_ku (d–t), sla_ká šťáva (d–t), těžká křížo_ka (v–f)

Klíč 7

zdravá mrkev, vyhlídkový let, pohádková žabka, ořezaná tužka, hřib smrkový, vrchol sopky, dobré kamarádky, úzká lávka, zkažený zub, malá užovka, ostré drápky, tupé nůžky, krátká pohádka, velký mráz, napínavá knížka, banánová slupka, starý lev, papírová taška, dřevěná loutka, opice Žofka, zalévat zahrádku, sladká šťáva, těžká křížovka

Detail odstavce: 7. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu
Zveřejněno: 19.5.2018


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Děkuji :)

Mockrát děkuji za toto cvičení. Moc mi pomohlo a je to super na procvičování.
Bylo by super přidat ještě více, třeba i těžších cvičení na velká a malá písmena a také hlavně chytáky :)

Zdroj: diskuze Děkuji :)
Odesláno: 13.12.2016 uživatelem Marti
Počet odpovědí: 0

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 2. TŘÍDU

8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)

včelí me_ (d–t), sladké borů_ky (v–f), tenký le_ (d–t), milé dě_če (v–f), ocelový řetě_ (z–s), kře_ký porcelán (h–ch), dlouhý dopi_ (z–s), rozbitý výta_ (h–ch), křivá ze_ (ď–ť), lovecký nů_ (ž–š), velká lá_ka (z–s), šikovná fotogra_ka (v–f), sedmihlavý dra_ (g–k), červené ne_ty (h–ch), sí_ka na motýly (ď–ť), napnutá pla_ta (h–ch), kousek prová_ku (z–s), nové pla_ky (v–f), lehký di_tát (g–k), ptačí bu_ka (d–t), zlatá ry_ka (b–p), kouzelná mu_ka (ž–š), srdečný pozdra_ (v–f)

Klíč 8

včelí med, sladké borůvky, tenký led, milé děvče, ocelový řetěz, křehký porcelán, dlouhý dopis, rozbitý výtah, křivá zeď, lovecký nůž, velká láska, šikovná fotografka, sedmihlavý drak, červené nehty, síťka na motýly, napnutá plachta, kousek provázku, nové plavky, lehký diktát, ptačí budka, zlatá rybka, kouzelná muška, srdečný pozdrav

Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu
Zveřejněno: 19.5.2018


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: Re: příslovce cvičení

...děkuji - po restartování PC nám už vyhodnocení funguje.
GK

Zdroj: diskuze Příslovce cvičení
Odesláno: 21.12.2017 uživatelem Gabriela
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

PŘEDLOŽKY

Cvičení na předložky, přípony a předpony

Detail odstavce: Cvičení na předložky, přípony a předpony
Zdroj: Předložky
Zveřejněno: 17.7.2017


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: příslovce cvičení

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat kde se dohledám opraveného testu. Vždy jej vyplním a odešlu ke kontrole on line a už se pak nic nestane.

Děkuji

Kavlíková

Zdroj: diskuze Příslovce cvičení
Odesláno: 19.12.2017 uživatelem Gabriela
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

CVIČENÍ NA PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY

2. cvičení

(do) staveníčko -

(do) předu -

(do) louže -

(u) lesa -

(u) vnitř -

(u) chopit -

(po) mocník -

(po) cestě -

(bez) práce -

(bez) mocný -


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na předložky a předpony
Zveřejněno: 17.7.2017


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: příslovce cvičení

Nám všem to funguje dobře. Vyplním co potřebuju a kliknu na odeslat k online kontrole. Pak hned vidím jak jsem to vyplnil -
špatně je vybarveno červeně a správné odpovědi jsou vybarveny zeleně.

Zdroj: diskuze Příslovce cvičení
Odesláno: 19.12.2017 uživatelem Milda
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

CVIČENÍ NA PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY

1. cvičení

(bez) peněz -

(bez) vlasý -

(roz) dělat -

(do) práce -

(do) čtený -

(roz) mazlit -

(roz) loučení -

(s) otcem -

(s) pravit -

(do) běhnout -


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na předložky a předpony
Zveřejněno: 17.7.2017


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: cvičení pro určování druhů

Pomůže mi někdo určit druhy slov v textu.

Dva žáci se zúčastnili přírodovědné soutěže. V běhu na sto metrů jsem skončil pátý. Maminka přichází z práce domů po čtvrté hodině. První hodinu máme český jazyk. Vyučování začíná přesně v osm hodin. V čajové směsi je devatero bylinek.

Zdroj: diskuze Cvičení pro určování druhů
Odesláno: 10.1.2018 uživatelem KUBA
Počet odpovědí: 0

CVIČENÍ NA PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY

3. cvičení

(o) cenit -

(o) ceně -

(vz) pomínka -

(v) lese -

(roz) pláclý -

(roz) česat -

(mezi) dveří –

(mezi) domy -

(místo) oken -

(místo) držící -


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na předložky a předpony
Zveřejněno: 17.7.2017

CVIČENÍ NA PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY

Jak na to

Toto cvičení je vhodné hlavně pro žáky 4. ročníku základní školy, kteří se učí rozdíl mezi předložkou a předponou. Předložka se píše samostatně, dá se mezi ní a slovo vložit pád. Na rozdíl od předpony, která je nedílnou součástí slova.

Detail odstavce: Jak na to
Zdroj: Cvičení na předložky a předpony
Zveřejněno: 17.7.2017

CVIČENÍ NA URČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ

Návod ke cvičení na určování slovních druhů

V následujících cvičeních budete označovat slovní druhy jen číslicemi, takže pro ty, kteří už pozapomněli, jak ve škole psali malá čísílka nad slova, pro jistotu připomínáme:

1 = podstatné jméno

2 = přídavné jméno

3 = zájmeno

4 = číslovka

5 = sloveso

6 = příslovce

7 = předložky

8 = spojky

9 = částice

10 = citoslovce

Detail odstavce: Návod ke cvičení na určování slovních druhů
Zdroj: Cvičení na určování slovních druhů
Zveřejněno: 30.3.2015

VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSUDKOVÁ - CVIČENÍ

1. cvičení: Rozhodni, zda se v případě označené věty jedná o vedlejší větu přísudkovou.

Ivana není taková, aby se bála.

Byl jediný, kdo se zajímal o studium v zahraničí.

Na maturitu se připravuji, jak nejlépe umím.

Bylo mu, jako by několik nocí nespal.

Pavel není takový zrádce, aby pomlouval.

Vyhrává ten, kdo pozná nejvíce rostlin.

Byl přesně takový, jak se tradovalo.

Nikdy jsem ho neviděla, že by byl zvědavý.

Iveta se tvářila se, jako by jí uletěly včely.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Vedlejší věta přísudková - cvičení
Zveřejněno: 30.5.2017

VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSUDKOVÁ - CVIČENÍ

2. cvičení: Rozhodni, zda se v případě označené věty jedná o vedlejší větu přísudkovou.

Výsledky byly takové, jak jsme očekávali.

Vojta není takový kamarád, jako býval kdysi.

Martin nebyl takový, aby někoho zradil.

Venku bylo, jako by měla přijít bouřka.

Vyprávěla, jak se měla na Novém Zélandu.

Hana zrychlila, aby jí neujel autobus.

Pavlína není z těch, kdo by se bál říct nahlas svůj názor.

Bylo zřejmé, kdo to skutečně udělal.

Petra je taková, že všechny poučuje.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Vedlejší věta přísudková - cvičení
Zveřejněno: 30.5.2017

VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSUDKOVÁ - CVIČENÍ

3. cvičení: Rozhodni, zda se v případě označené věty jedná o vedlejší větu přísudkovou.

Lidé vždy nejsou takoví, aby nepomohli.

Je taková přítelkyně, aby ti v nouzi pomohla?

Strýček je ten, kdo se nebojí cestovat na vlastní pěst.

Nevěděli jsme, kdo z pozvaných přijde.

Zdálo se, že to nedopadne dobře.

Krajina podél řeky Berounky je, jako by ji vymalovali.

Petr vypadal, jako by se týden nečesal.

Opravdu nejsem takový, jak si všichni myslí.

Viděli jsme ho, jak kupuje kytici růží.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Vedlejší věta přísudková - cvičení
Zveřejněno: 30.5.2017

CVIČENÍ NA PSANÍ Y I

Cvičení na psaní i y u zájmen my mi

Líbil se m tvůj náramek. M s tím nikdy souhlasit nebudeme. Pověděl m o svých plánech do budoucna. Ztratila se m nová kniha. Proč bychom s tím m měli něco dělat? M si to nemyslíme. Dobrovolně m dal opsat domácí úkol. Při volejbale m zlomil ruku. Dokud to m neodsouhlasíme, nikam se nejede. Proč m nikdo nerozumí? Matematika m moc nejde. M přijedeme až zítra večer. Dopřáli m trochu soukromí. Chtěl, abychom si ho m vážili. M se usmíváme jen na přátele. Babička m popřála krásné narozeniny. M učitelé půjdeme do stávky. Oblíbené kotě m včera uteklo ze zahrádky.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na psaní y i
Zveřejněno: 11.8.2017

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 9. TŘÍDU

3. cvičení

Mez Adamov oblíbené knihy patří chožrout.

Koně a srnky se rozeběhl k lesu.

Ptle s oblm se rozspal po ulc.

Na chůzku pozval Ital i Rus.

Chtěl jsem si dát pravit boty, ale opravna obuv měla zavřeno.

Ztracení lovc se přátelil se svm obětavm zachránci.

Největším státem yrenejského oloostrova je panělsko.

Strýcov děti se vdal do rozsáhlch borovch lesů.

Václavov dovednosti se kovářovm dětem hodil.

Zkušen vojáci se setkal pod štíhlm topol.

Rozpustil kluci se rozhlédl po áměstí svobození pronikavm sokolm zrakem.


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu
Zveřejněno: 28.11.2015

CVIČENÍ NA PSANÍ Y I

Cvičení na psaní i y na konci slov

Psaní i y na konci slov se v českém jazyce řídí jasně stanovenými pravidly. Vždy je nejprve důležité rozhodnout, jestli se jedná o koncovku u podstatného jména, přídavného jména, zájmena či slovesa. U podstatných jmen se psaní i y řídí vzory podstatných jmen (pán, hrad, muž, stroj, předseda, soudce, žena, růže, píseň, kost, město, moře, kuře, stavení). Podle vzoru se pak určuje, jaké i y se vlastně napíše. I u přídavných jmen je potřeba určit vzor, zároveň ale také koncové i závisí na rodu a pádu podstatného jména, k němuž se přídavné jméno vztahuje. U sloves o koncovce vždy rozhoduje rod (a případně životnost) podmětu.

Detail odstavce: Cvičení na psaní i y na konci slov
Zdroj: Cvičení na psaní y i
Zveřejněno: 11.8.2017

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ MĚ MNĚ

1. cvičení

  1. Setkání s ním ohro překvapilo.

  2. Ke  se nepřibližuj!

  3. Maminka v dětství četla pohádku o Zapotlivém černokněžníkovi.

  4. Po testu z matematiky přepadaly nejtejší myšlenky.

  5. Po polibku od princezny se žabák pronil v krásného prince.

  6. Udiveně na  vykulil své ponkově modré oči.

  7. Hádku s tebou zřej nikdy nevyhraji.

  8. ř jistě nikdo nerozul.

  9. V zepise se mi nedařilo.

  10. Voda ustoupila a objevila se lčina.

  11. Babička se doje loučila s vnoučaty.

  12. Chtěl bych porozut všech fyzikálním zákonům.

  13. Informace o znách podával kla.

  14. Netahej do svých osobních problémů.

  15. Trápilo ho, že se nesl závodů zúčastnit.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně
Zveřejněno: 27.9.2017

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ MĚ MNĚ

5. cvičení

  1. Znit se je podle nemožné.

  2. O se nikdo bát nemusí.

  3. Zřej se nikdy nesetkáme.

  4. Zaspal a zapol doma domácí úkol na matematiku.

  5. Taje vyhlížející hrad děsil.

  6. Zedělství je pro stát nezbytné.

  7. Isaac Newton význa ovlivnil chápání fyziky.

  8. Setkání s tebou připolo mé mládí.

  9. Překrásné ponky rozkvetly u vody.

  10. Nový spolužák vyhlížel mile a skro.

  11. Řidič vědo ohrozil svého spolujezdce.

  12. Jaroř se nachází mezi Hradcem Králové a Náchodem.

  13. Zatní slunce se musí pozorovat se slunečními brýlemi.

  14. Přátelé o  mluví moc mile.

  15. Tajší pravidla nikde jinde neplatí.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně
Zveřejněno: 27.9.2017

CVIČENÍ NA PSANÍ Y I

Cvičení na psaní y i v koncovkách podstatných jmen

Klas obil, ztráta obuv, poselstv, orchide, africké step, vítězstv, plavb loděm, s myšm, na březch Vltav, cesta do Mladé Boleslav, šperky s drahokam, dopis s přáním, lv lovící antilop, škol s tradicem, v stromov, brusle s kolečkam, dub s břízam, časopis s fotografiem, v jetel, čerti s řetěz, na kolejch, o běžc, pod stol a židlem, během studi, mezi lem, na návs, provaz s uzl, mezi kaplem, matematické rys, motýl s podivnými názv, vlas a vous, jestřáb a holub, pěstování mrkv a petržel, večerní zpráv, s Francouz a Ital, ubrus, k ředitel, dráp, šelm, známá příslov, kadeřnictv, s obdivovatel, v sedmém neb.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na psaní y i
Zveřejněno: 11.8.2017

CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ

2. cvičení

Nemůžeš opakovat stále chyby. Obsluhovali je číšníci jako včera. Viděla jsem tam účastníky jako minule. Ptali se na tebe lidé jako včera. Bloudili cestami jako my. I letos jsme v Řecku navštívili památky jako loni. S  oky na punčoše se tu objevila už včera. Na naše výstavy chodí stále návštěvníci. Opakovala to ještě jednou slovy. Proč mi stále kladeš otázky? Pro všechny musí platit pravidla a  zásady. Rostlinu je možné pěstovat pouze v  podmínkách jako v Austrálii. Nesnáším jídla jako můj otec. Díval se na to  očima jako já. Dlouho do noci jsme se bavili o  problémech jako včera. Kladl si podmínky jako já.


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž
Zveřejněno: 3.5.2016

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 9. TŘÍDU

2. cvičení

Francie je známá svm rancouzskm sr.

Při pohovoru vstupoval skrom.

Mslíš to upřím?

Nelblo se m, že mluvil o m.

Na obloze se zablsklo a tem zadunělo.

Spsovatel četl vmšlený příběh tak dojem, že děti naslouchal jako mšky.

Vše co v Čáslav lehce nabl, v Příbram pak lehce pozbl.

Otec mánocům sbl polčku.

Sptihněv bl pšný na naše jazkozptce.

Srové maso začalo vdávat nelbou vůni.

Na ěstském řadě m nepomohl.

Malíř načrtl obraz křehkm uhl.

Na pracovnm stole ležel vkres a rs.

Bratrov přátelé nás přijel navštívit.

Ledoborce vplulevernímu edovému ceánu.

Dnové rchle mnul.


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu
Zveřejněno: 28.11.2015

CVIČENÍ NA URČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ

Určete slovní druhy u těchto slov

krásnější ,
všichni ,
hod ,
nenávidět ,
každý ,
mnohokrát ,
tisíc ,
hoď ,
nikdo ,
nenáviděný ,
jeden ,
hajný ,
nesoucí ,
fuj ,
mňau ,
nenávist


Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Cvičení na určování slovních druhů
Zveřejněno: 30.3.2015

PRAVOPISNÁ CVIČENÍ MĚ MNĚ

2. cvičení

  1. Neúrně rychle se přiblížila noc.

  2. Rozklé těstoviny k obědu nepotěšily.

  3. Nepřítel l na tváři potšilý výraz.

  4. Můj strýc často střídá zastnání.

  5. Vůně vanilky příje navozovala atmosféru Vánoc.

  6. I po t se děti vydaly na cestu.

  7. Neslý chlapec oslovil překrásnou dívku.

  8. Při vymýšlení úkolů se nára bavil.

  9. Před cestou do Itálie snil nějaké peníze.

  10. Jeho cesta podvědo sřovala zpátky domů.

  11. Jeho zdravotní stav byl nenný.

  12. Při kousání v ústech rozlnil potravu.

  13. Před jarem je třeba obnit šatník.

  14. Při každém setkání se vzáje slovně napadali.

  15. Ztelý dům působil náhle děsivě a opuštěně.




Detail odstavce: 8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)
Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně
Zveřejněno: 27.9.2017