Facebook Síť X Pinterest email tisk

Téma

CVIČENÍ


2. cvičení

(do) staveníčko -

(do) předu -

(do) louže -

(u) lesa -

(u) vnitř -

(u) chopit -

(po) mocník -

(po) cestě -

(bez) práce -

(bez) mocný -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Příběh

V příběhu CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Tomáš Kučera.

Dobrý den, paní učitelko,

posílám cvičení ke kontrole.

Tomáš Kučera

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jana Šukalová.

ses gej

Zdroj: Příběh Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

1. cvičení

(bez) peněz -

(bez) vlasý -

(roz) dělat -

(do) práce -

(do) čtený -

(roz) mazlit -

(roz) loučení -

(s) otcem -

(s) pravit -

(do) běhnout -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Příběh

V příběhu CVIČENÍ NA VELKÁ PÍSMENA se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Šaman Štěpán.

Dobrý den, zasílám cvičení na velká písmena.

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Cvičení na velká písmena

3. cvičení

(o) cenit -

(o) ceně -

(vz) pomínka -

(v) lese -

(roz) pláclý -

(roz) česat -

(mezi) dveří –

(mezi) domy -

(místo) oken -

(místo) držící -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Příběh

V příběhu CVIČENÍ NA VELKÁ PÍSMENA se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jana.

Dobrý den, posílám cvičení.

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Cvičení na velká písmena

Jak na to

Toto cvičení je vhodné hlavně pro žáky 4. ročníku základní školy, kteří se učí rozdíl mezi předložkou a předponou. Předložka se píše samostatně, dá se mezi ní a slovo vložit pád. Na rozdíl od předpony, která je nedílnou součástí slova.

Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

V následujících cvičeních budete označovat slovní druhy jen číslicemi, takže pro ty, kteří už pozapomněli, jak ve škole psali malá čísílka nad slova, pro jistotu připomínáme:

1 = podstatné jméno

2 = přídavné jméno

3 = zájmeno

4 = číslovka

5 = sloveso

6 = příslovce

7 = předložky

8 = spojky

9 = částice

10 = citoslovce

Zdroj: Cvičení na určování slovních druhů

Příběh

V příběhu DĚKUJI :) se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Marti.

Mockrát děkuji za toto cvičení. Moc mi pomohlo a je to super na procvičování.
Bylo by super přidat ještě více, třeba i těžších cvičení na velká a malá písmena a také hlavně chytáky :)

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Děkuji :)

1. cvičení

Vzájem si nerozumli.

Na louce rostly pomnky.

Zapoml si vybrat peníze.

Při stezce odvahy hrůzou oněml.

M to ale nemrzí.

Vezme m s sebou.

V Anglii se dorozuml dobře.

Upřímjší být nemohl.

Msto se topilo ve smogu.

Na svatbě se poml.

Vzpoml si, že se kdysi učil o hym.

Osamlý jezdec se zachoval nerozum.

Mnich jedl střídmji a skromji než ostatní lidé.

Pouhá domnka ho dostala k soudu.

Po zim tě samozřejm navštívím.

Ohrom se mi líbí tvůj obraz.

Ježíšek se narodil na slám.

Odmna by se m hodila.


Zdroj: Cvičení na slova s mně mě

Příběh

V příběhu CVIČENÍ NA PŘÍSLOVCE se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Karolína Kociánová.

Splněno

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Asis.

Super

Zdroj: Příběh Cvičení na příslovce

2. cvičení

Řidič se při nehodě zachoval duchapřítom.

Celou noc hřmlo.

Mláďata zvířat vypadala dojem.

Náram se m líbil tvůj nápad.

Domlý vrah se nepřiznal.

Obloha zničehonic ztemla.

Tvá zapomtlivost m trápí.

Tamjší obyvatelé oslavovali výročí.

Chlapec nesml na hřiště.

Les hrozivě šuml.

Maminka m připomla, abych nezapomla doma úkoly.

Přiml m uvěřit, že má pravdu.

Režisér si vzpoml na krásu litomřického zámku.

Krom ostudy sklidil i posmch.

V Betlém jsou nepokoje.

Cukroví příjem zavonělo.


Zdroj: Cvičení na slova s mně mě

3. cvičení

Do bojů na lzkém chodě se zapojilpojené táty merické.

Při vědecké konferenc se setkal , rancouztalové.

Řetěz bl bez rz.

Mez nejnáročnější jazky patří ínština.

Obl blo potřeba znovu umlt.

Hrdina knih byl vejkovský tp.

Ukazatelé u návs se rozpadl.

Ls na plasty se rozbl.

Ruce mozol m trápl.

Srch dětí se nikdo nechtěl ujmout.

Raketa byla vstřelena na léčnou ráhu.

Dni ubhal.

Děti si hrál s plnam.

Havlíčkov epgram patří k eskému bohatstv.

Zajcov uši vlál ve vchřic.

Ledoborc se na moři tratil.

Se svm starostm se obrátil na Adamov přátelé.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro střední školy

2. cvičení

Francie je známá svm rancouzskm sr.

Při pohovoru vstupoval skrom.

Mslíš to upřím?

Nelblo se m, že mluvil o m.

Na obloze se zablsklo a tem zadunělo.

Spsovatel četl vmšlený příběh tak dojem, že děti naslouchal jako mšky.

Vše co v Čáslav lehce nabl, v Příbram pak lehce pozbl.

Otec mánocům sbl polčku.

Sptihněv bl pšný na naše jazkozptce.

Srové maso začalo vdávat nelbou vůni.

Na ěstském řadě m nepomohl.

Malíř načrtl obraz křehkm uhl.

Na pracovnm stole ležel vkres a rs.

Bratrov přátelé nás přijel navštívit.

Ledoborce vplulevernímu edovému ceánu.

Dnové rchle mnul.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

Příběh

V příběhu CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jiří Indrák.

Už mi to funguje

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

3. cvičení

Mez Adamov oblíbené knihy patří chožrout.

Koně a srnky se rozeběhl k lesu.

Ptle s oblm se rozspal po ulc.

Na chůzku pozval Ital i Rus.

Chtěl jsem si dát pravit boty, ale opravna obuv měla zavřeno.

Ztracení lovc se přátelil se svm obětavm zachránci.

Největším státem yrenejského oloostrova je panělsko.

Strýcov děti se vdal do rozsáhlch borovch lesů.

Václavov dovednosti se kovářovm dětem hodil.

Zkušen vojáci se setkal pod štíhlm topol.

Rozpustil kluci se rozhlédl po áměstí svobození pronikavm sokolm zrakem.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

1. cvičení

Krásná dívka, jsem potkal v metru, se na mě mile usmála.

V průchodu stál muž, mi někoho připomínal.

Na oslavu přijely i dědečkovy sestřenice, jsme nikdy předtím neviděli.

Plyšového medvídka, po  jsem dlouho toužila, jsem dostala k narozeninám.

Konečně nám doručili balíčky, jsme si objednali.

V létě chceme navštívit ostrov, se přezdívá ostrov věčného jara.

Pohádku, o  jsme si ve škole povídali, mám nejraději.

V zoologické zahradě chovají i zvířata, ochota ke spolupráci není vlastní.

Děkoval především manželce, bez by to nedokázal.

Pod stromečkem se krčilo roztomilé štěňátko, si vysnil.


Zdroj: Cvičení na zájmeno jenž

3. cvičení

  1. Runec ve tváři usvědčoval ze lži.

  2. Malíř Max Švabinský se narodil v Kroříži.

  3. Při stresové situace si počínal velmi rozu.

  4. Nálezce ztracených peněz dostal odnu.

  5. Paříž je hlavním stem Francie.

  6. Hrdinný rytíř sle vyrazil proti drakovi.

  7. Teplor ukazoval zvýšenou teplotu.

  8. Lékař ho je uchopil za poraněnou ruku.

  9. Úsv člověka nic nestojí.

  10. Modelka la oči nalíčené te kouřovými stíny.

  11. Nejrozujší přístup zaujal překvapivě můj otec.

  12. Tajší horké počasí nikomu nevyhovovalo.

  13. síc náhle zašel a obloha potela.

  14. Její hnědé vlasy ly na slunci děný nádech.

  15. Žáci se museli naučit básničku zpati.




Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně

1. cvičení

  1. Setkání s ním ohro překvapilo.

  2. Ke  se nepřibližuj!

  3. Maminka v dětství četla pohádku o Zapotlivém černokněžníkovi.

  4. Po testu z matematiky přepadaly nejtejší myšlenky.

  5. Po polibku od princezny se žabák pronil v krásného prince.

  6. Udiveně na  vykulil své ponkově modré oči.

  7. Hádku s tebou zřej nikdy nevyhraji.

  8. ř jistě nikdo nerozul.

  9. V zepise se mi nedařilo.

  10. Voda ustoupila a objevila se lčina.

  11. Babička se doje loučila s vnoučaty.

  12. Chtěl bych porozut všem fyzikálním zákonům.

  13. Informace o znách podával kla.

  14. Netahej do svých osobních problémů.

  15. Trápilo ho, že se nesl závodů zúčastnit.




Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně

5. cvičení

Kamarád byl velmi zapomtlivý.

Tem a tajem zářící hvězda náhle spadla.

Pamtník přišel na besedu.

Strýc pracuje ve výkrm.

Ve slovenské hym jsou slova, která neznám.

Základem nápravy je uvědomní si chyb.

Zřejm se zmýlila.

Prodavači se rozum dohodli.

Tamjší zvyky m děsí.

Byl nejrozumjší.

Jeho příběh potřeboval dávku porozumní.

Bylo to zbytečné nedorozumní.

Nejpřímjší cesta nemusí být nejlepší.

Má domnka se nepotvrdila.

Lupič vykradl smnárnu.

Zápach působil všudypřítom.

Setkání proběhlo v náram příjemné atmosféře.

Mluvčí vypadal sebevědom.


Zdroj: Cvičení na slova s mně mě

3. cvičení

Rozmry domu nejsou průmrné.

Časomřič má lehkou práci.

Smnárna mla dnes zavřeno.

Pokojové zatemní nebylo moc dobré.

Babička žila na výmnku.

Usmj se na m.

Pomnková barva očí se mi moc líbí.

Zatmní Msíce jsem neviděl.

V zim pojedeme do Kromříže.

Jihozápadním smrem dojdete ke svému cíli.

Děti nemly peníze na svačinu.

Dům umní pořádal novou výstavu.

Spisovatel často mnil zamstnání.

Mděný hrnec se rozbil o podlahu.

Zámrně dělal v testu chyby.

Smšné nápady žáků učitele rozesmály.

Ředitel odmnil vzorné pracovníky.

Postel byla příliš mkká.

Pocházel z Radimře.


Zdroj: Cvičení na slova s mně mě

2. cvičení

  1. Neúrně rychle se přiblížila noc.

  2. Rozklé těstoviny k obědu nepotěšily.

  3. Nepřítel l na tváři potšilý výraz.

  4. Můj strýc často střídá zastnání.

  5. Vůně vanilky příje navozovala atmosféru Vánoc.

  6. I po t se děti vydaly na cestu.

  7. Neslý chlapec oslovil překrásnou dívku.

  8. Při vymýšlení úkolů se nára bavil.

  9. Před cestou do Itálie snil nějaké peníze.

  10. Jeho cesta podvědo sřovala zpátky domů.

  11. Jeho zdravotní stav byl nenný.

  12. Při kousání v ústech rozlnil potravu.

  13. Před jarem je třeba obnit šatník.

  14. Při každém setkání se vzáje slovně napadali.

  15. Ztelý dům působil náhle děsivě a opuštěně.




Zdroj: Pravopisná cvičení mě mně

Autoři obsahu

 Mgr. Jitka Konášová

 Mgr. Jana Válková

 Mgr. Jana Ženíšková


sloh popis osoby
<< PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK
jaroslav seifert básně texty
NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVEK >>
příběhy k tématu

Cvičení na zájmeno jenž

Michael Roučka

V prvním cvičení jsem měl 3chyby a ve druhém cvičení 1chybu.
Michael Roučka

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Tomáš Kučera

Dobrý den, paní učitelko,

posílám cvičení ke kontrole.

Tomáš Kučera

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na velká písmena

Šaman Štěpán

Dobrý den, zasílám cvičení na velká písmena.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na velká písmena

Jana

Dobrý den, posílám cvičení.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na předložky a předpony

Dan Bertoš

vše bez chyby

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Děkuji :)

Marti

Mockrát děkuji za toto cvičení. Moc mi pomohlo a je to super na procvičování.
Bylo by super přidat ještě více, třeba i těžších cvičení na velká a malá písmena a také hlavně chytáky :)

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na příslovce

Asis

Super

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Filip

Moc jednoduché

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na předložky a předpony

Matouš Pokorný

hotovo

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Jiří Indrák

Už mi to funguje

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Jana Šukalová

ses gej

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na velká písmena

Jakub Marek

Dobrý den, zde zasílám cvičení 1 na velká a malá písmena.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Adam Běhávka

Úkol

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na předložky a předpony

Lukáš Hegner

HOTOVO:-)

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž

Petr Kupčík

nemám dotaz

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

novinky a zajímavosti

Chcete odebírat naše novinky?


Dokažte, že jste člověk a napište sem číslicemi číslo třináct.