Téma

PRAVOPISNE CVICENI PRO 9 TRIDU


2. cvičení

Francie je známá svm rancouzskm sr.

Při pohovoru vstupoval skrom.

Mslíš to upřím?

Nelblo se m, že mluvil o m.

Na obloze se zablsklo a tem zadunělo.

Spsovatel četl vmšlený příběh tak dojem, že děti naslouchal jako mšky.

Vše co v Čáslav lehce nabl, v Příbram pak lehce pozbl.

Otec mánocům sbl polčku.

Sptihněv bl pšný na naše jazkozptce.

Srové maso začalo vdávat nelbou vůni.

Na ěstském řadě m nepomohl.

Malíř načrtl obraz křehkm uhl.

Na pracovnm stole ležel vkres a rs.

Bratrov přátelé nás přijel navštívit.

Ledoborce vplulevernímu edovému ceánu.

Dnové rchle mnul.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

Příběh

V příběhu PRAVOPISNÁ CVIČENÍ PRO 2. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Nula.

tohle už dávno vím

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Pravopisná cvičení pro 2. třídu

3. cvičení

Mez Adamov oblíbené knihy patří chožrout.

Koně a srnky se rozeběhl k lesu.

Ptle s oblm se rozspal po ulc.

Na chůzku pozval Ital i Rus.

Chtěl jsem si dát pravit boty, ale opravna obuv měla zavřeno.

Ztracení lovc se přátelil se svm obětavm zachránci.

Největším státem yrenejského oloostrova je panělsko.

Strýcov děti se vdal do rozsáhlch borovch lesů.

Václavov dovednosti se kovářovm dětem hodil.

Zkušen vojáci se setkal pod štíhlm topol.

Rozpustil kluci se rozhlédl po áměstí svobození pronikavm sokolm zrakem.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

Příběh

V příběhu DIKTÁTY PRO 7. TŘÍDU ZŠ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Mirka.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Zda jsou diktáty pro 7.ročník vhodné pro 5 třídu ZŠ? Děkuji

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Diktáty pro 7. třídu ZŠ

4. cvičení

Rz zlato se lesklo mezi pravm drahokam.

Děda a babička odjel na dovolenou na ižní oravu.

Ukazatelé padl přes slnici.

Obrázek vsutý na stěně m rozčiloval.

Páv se pšnil svm peřím.

Čet vojáků pomáhal při povodních.

Skupny turistů obdivoval taroměstské áměstí.

Rychle bohatl obchodníci najednou začal pltvat třptivm cetkam.

Zemědělci připravil k vsetí ptle s ovs.

Snov spolužáci odmtl psát úkol.

Vuku je třeba kvalitnit a jednodušit.

Školní tašky m těžkl v ruce.

Učitelé se hromáždil v přízem.

Koně se splašilvrhli vůz.

Deště sml prach a vlažil půdu.

Na dovolené potřeboval zbtečně mnoho peněz.

Čerti řinčel řetěz.

Tamjší zvky bl neobčejné.

Vvklaný zub musel ven.

Knih vsuté z knihovny m vadil.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

Příběh

V příběhu ZKOUKNOUT NEBO SKOUKNOUT se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Štěpán Suda.

... Nevím, jak pro jiné, ale ve mě slovo "zkouknout" vyvolává spíše význam velmi rychle očima přelétnout ve smyslu toho, že zkontroluji, zda se vytiskly celé stránky a nekontroluji obsah, nebo nějaké pravopisné chyby - třeba potřebuji i vědět, zda jsou to papíry pro mne. Udělám u toho pohyb očima směrem dolů a tak by se dalo uvažovat o "s", ale asi bych už byl za hranou.
U slova zhlédnout si představuji, že se podívám v klidu na celý film a nepustím si ho zrychleně - udělám si naň více času...

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Lucky luky.

Asi podobný "problém" je s/z u sebrat něco se stolu (s povrchu) nebo ze stolu (zevnitř). Jasné..... ALE dočetl jsem se, že "s" se moc nepoužívá, protože je UŽ "mimo mísu", resp. kdo ho používá, patří do starého železa (NENÍ IN a COOL).

Zdroj: Příběh Zkouknout nebo skouknout

1. cvičení

ylův trakonický udák slavil v divadle úspch.

Přestěhoval se do lice íru.

Lidé protestoval proti nařízení inisterstva ráce a ociálních ěcí eské epubliky.

Na temnělé obloze se ukázal hvězd.

Umlt kávu se nedaří všem mlnům.

Na vlet jedeme do ožnova od adhoštěm.

Jel jsme do rah a kamarád uklouzl na taroměstské dlažb.

Úrodnou částí ech je Polab.

Staré pařez trouchnivěl u cesty.

V árodním ivadle jsme slyšel vořákovou mfoni ového věta.

Na dovolenou odjel na lízký chod.

Překrásný zámek rubá kála patří k místním skvostům.

Hladov rs se plžil temlm les.

V kotl sčela pára.

Základní školibereckém raj se zúčastnil vědeckých olmpád.

Obdnávka motocklů nedorazila.

Země erná ora má mnoho zajímavch obktů.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 9. třídu

Příběh

V příběhu JIŘÍ ŽÁČEK - BÁSNIČKY O JARU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jitka.

Potřebují básničku o jaru,tři sloky pro druhou třídu.

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Jiří Žáček - básničky o jaru

Přednes

napsal Zdeněk Rýdl

Ve škole nám říkali, že " Bez práce nejsou koláče,"

ale taky, " Kdo neumí mluvit, bude jenom dřít a zapláče ".

~

Aby člověk uměl mluvit, to není jen klika,

je to přímo vědní obor, zvaný prostě " Rétorika ".

~

Pro začátek můžeš zkusit hrát si s jedním slovíčkem,

postavit se před zrcadlo a sledovat, no, jaký jsem ?

~

Pak si vyber pro svou třídu, nějakou tu básničku,

záleží na intonaci a ne jenom na slovíčku !

~

Text se musíš naučit, bez toho to nejde,

pak tě čeká trochu trémy, ale i to nakonec přejde !

Zdroj: Básně pro 5. třídu

Příběh

V příběhu BÁSNĚ PRO 5. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Sofie.

Potřebuju nějaké sedmi slokové basničky. Nemá někdo tip jakou

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Básně pro 5. třídu

2. cvičení

(do) staveníčko -

(do) předu -

(do) louže -

(u) lesa -

(u) vnitř -

(u) chopit -

(po) mocník -

(po) cestě -

(bez) práce -

(bez) mocný -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Příběh

V příběhu BÁSEŇ PRO 4. TŘÍDU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Nikol Boranova.

Potřebuju básnicku abych vyhrála recitační soutěž


Musí bit hodne moc btipna

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Báseň pro 4. třídu

1. cvičení

(bez) peněz -

(bez) vlasý -

(roz) dělat -

(do) práce -

(do) čtený -

(roz) mazlit -

(roz) loučení -

(s) otcem -

(s) pravit -

(do) běhnout -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Poradna

V naší poradně s názvem CVICENI NA VZORY DEN VZOR se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Milda.

Slovo den se skloňuje podle vzoru stroj.
1.pád kdo co - stroj den
2.pád koho čeho - stroje dne
3.pád komu čemu - stroji dni
4.pád koho co - stroj den
5.pád - stroji dni
6.pád o kom o čem - o dni o stroji
7.pád s kým s čím - se strojem se dnem

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Pavlína.

A jak je to, prosím, v množném čísle - přeci nemohu říct dni - stroje, o dnech - o strojích?

Zdroj: Příběh Cviceni na vzory den vzor

3. cvičení

(o) cenit -

(o) ceně -

(vz) pomínka -

(v) lese -

(roz) pláclý -

(roz) česat -

(mezi) dveří –

(mezi) domy -

(místo) oken -

(místo) držící -


Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Příběh

V příběhu DIKTÁTY PRO 7. TŘÍDU ZŠ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Barbora.

Děkuji vám za vytvoření těchto diktátu - náramně mi pomáhájí.
Buďte zdrávi a ať se dobře daří!
Barbora Sedlářová

Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.

Reagovat

Zdroj: Příběh Diktáty pro 7. třídu ZŠ

Jak na to

Toto cvičení je vhodné hlavně pro žáky 4. ročníku základní školy, kteří se učí rozdíl mezi předložkou a předponou. Předložka se píše samostatně, dá se mezi ní a slovo vložit pád. Na rozdíl od předpony, která je nedílnou součástí slova.

Zdroj: Cvičení na předložky a předpony

Poradna

V naší poradně s názvem CVICENI NA VZORY DEN VZOR se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Milda.

Slovo den se skloňuje podle vzoru stroj.
1.pád kdo co - stroj den
2.pád koho čeho - stroje dne
3.pád komu čemu - stroji dni
4.pád koho co - stroj den
5.pád - stroji dni
6.pád o kom o čem - o dni o stroji
7.pád s kým s čím - se strojem se dnem

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jana Černá.

Moc děkuji za rychlou reakci Černá

Zdroj: Příběh Cviceni na vzory den vzor

1. cvičení

Přemsl se ukrýval mezi ptl obl.

Cesta z Jihlav do Přibslav ubhala.

Mezi Rus, Francouz a Ital mám přátele.

O malch zemch se v dějepse neučíme.

Zdrav sportovc vhrál soutěž.

Škodliv hmz napadl úrodu.

Z blch květů se spal pl.

Nechal si pravit boty.

Poražení sportovci si stiskl ruce se svým přemožitel.

Krabice mu těžkla v ruce.

Trať vedla do Nerudov ulice.

Voják cítil tesk po domově.

V Čáslav má kostel pěknou vžku.

Prav včel med se draze prodává.

Pronikavm sokolm zrakem se zadíval do kraje.

Oddíly ochránců přírody se vdal do lesa.

Pařez trouchnivěl pod sněhem.

Šl k zubaři s děravm zubem.

Ohně u táboráků vzplál prudce.

O prázdninách nosil oběd dědečkov a tátov.

Nad vsokým topol letěl bl čáp.

Sbrka známek se Lborov velce lbla.

Koruna byla vzdobená pravm drahokam.

Nedej se lákat slb a sladkým slov.

Podal nám právu o o událostech.

Václavov dovednosti se hodil.

Děti se těšil na vlet.

val děti na oslavu.

Obžalovaný bl proštěn vny.

Děda m bl poličku.

Dav lidí spěchal k vchodu.

Ptláky chytila lesní práva.

Učitelov požadavky žáky zaskočil.

Verandu jsme opatřili zábradlm a pohodlným sedadl, dveře průhledným skl.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 7. třídu

2. cvičení

V neděl přijížděl lidé na ltomšlské slavnost.

Přihnal se mraky.

Závodníci cítil, jak jim ubvá síla.

Vděl obraz se zlaceným rám.

Auto dostalo mmořádně slný smk.

Knih jsme vrátil včas.

Babička vblla cel bt i s předsní.

Automobil jel s tlumenm světl.

Na březch rybníka rostl vrb a topol.

Oba bl zdrav a vesel.

Pojedu lžovat na Lsou horu.

Kovář dmchá oheň tím, že šlape nohou na měch.

Žáci motal příklady.

V jetel bzučel čmelác.

Vojenský běh se tratil v lese.

Drav ptáci přeletěl nad pol.

Vyhubl zajíci se stahoval k lidským obdlm, potravu hledal i ptáci.

Pod břízam žloutl petrklíče.

Blzko zem se válel chuchvalce mlh.

Když nastal velké mraz, vrabc, kos i koroptve trpěl hladem.

Za kopc porostlm borovicem se táhlo vřesoviště.

Ve temnělém lese jsme jen těží našli páteční cestu.

Sob spásal lšejníky.

Přišl podzimní plskanice, bylo nevldné počasí.

To je opravdu mlný názor.

Vál slný vtr, spal se sníh.

Při vletu do Prahy jsme navštívil Všehrad.

Hlemžď se brzčko schoval do své ulty.

Rackové kroužil nad strmm skalam.

těžoval si na jeho chování.

Viděl jsem orl, jestřáb i čap hnízda.

Martinov spolužáci si házel s žákovskm sešity.

Listí červenalo a padlo na zem.

Ulicem projížděl řady automobilů.


Zdroj: Pravopisná cvičení pro 7. třídu

6. Doplňování u/ú/ů

muchom_rka červená, _nik plynu, jídelní st_l, ostrý _hel, opálená k_že, grilované k_ře, popelářský v_z, velká _nava, pomalá ch_ze, dobrý _kryt, roztomilé sl_ně, dřevěný k_l, bílá r_že, nebezpečný _točník, dlouhá _lice, pocítit _levu, vrátit se dom_, kuchyňská s_l, výzkumný _stav, příjemná v_ně, tupý n_ž, _lomit větev, bor_vkový koláč

Klíč 6

muchomůrka červená, únik plynu, jídelní stůl, ostrý úhel, opálená kůže, grilované kuře, popelářský vůz, velká únava, pomalá chůze, dobrý úkryt, roztomilé slůně, dřevěný kůl, bílá růže, nebezpečný útočník, dlouhá ulice, pocítit úlevu, vrátit se domů, kuchyňská sůl, výzkumný ústav, příjemná vůně, tupý nůž, ulomit větev, borůvkový koláč

Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu

3. Doplňování i/í po ď, ť, ň a y/ý pod d, t, n

všichn_ tleskali, hněd_ pes, stříbrn_ řetízek, čern_ mrak, pozorný d_vák, řev t_gra, t_cho léčí, máslová d_ně, veselá písn_čka, dědečkova d_mka, kyt_ce růží, d_vat se na televizi, dva meloun_, bílý kon_ček, Národní d_vadlo, žlutý mot_lek, tajn_ vzkaz, krátké kalhot_, řid_č autobusu, velký rybn_k, slunce svít_, syrová zelen_na, malé dět_

Klíč 3

všichni tleskali, hnědý pes, stříbrný řetízek, černý mrak, pozorný divák, řev tygra, ticho léčí, máslová dýně, veselá písnička, dědečkova dýmka, kytice růží, dívat se na televizi, dva melouny, bílý koníček, Národní divadlo, žlutý motýlek, tajný vzkaz, krátké kalhoty, řidič autobusu, velký rybník, slunce svítí, syrová zelenina, malé děti

Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu

7. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)

zdravá mrke_ (v–f), vyhlídkový le_ (d–t), pohádková ža_ka (b–p), ořezaná tu_ka (ž–š), hři_ smrkový (b–p), vrchol so_ky (b–p), dobré kamará_ky (d–t), úzká lá_ka (v–f), zkažený zu_ (b–p), malá užo_ka (v–f), ostré drá_ky (b–p), tupé nů_ky (ž–š), krátká pohá_ka (d–t), velký mrá_ (z–s), napínavá kní_ka (ž–š), banánová slu_ka (b–p), starý le_ (v–f), papírová ta_ka (ž–š), dřevěná lou_ka (d–t), opice Žo_ka (v–f), zalévat zahrá_ku (d–t), sla_ká šťáva (d–t), těžká křížo_ka (v–f)

Klíč 7

zdravá mrkev, vyhlídkový let, pohádková žabka, ořezaná tužka, hřib smrkový, vrchol sopky, dobré kamarádky, úzká lávka, zkažený zub, malá užovka, ostré drápky, tupé nůžky, krátká pohádka, velký mráz, napínavá knížka, banánová slupka, starý lev, papírová taška, dřevěná loutka, opice Žofka, zalévat zahrádku, sladká šťáva, těžká křížovka

Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu

8. Doplňování párových souhlásek (spodoba znělosti)

včelí me_ (d–t), sladké borů_ky (v–f), tenký le_ (d–t), milé dě_če (v–f), ocelový řetě_ (z–s), kře_ký porcelán (h–ch), dlouhý dopi_ (z–s), rozbitý výta_ (h–ch), křivá ze_ (ď–ť), lovecký nů_ (ž–š), velká lá_ka (z–s), šikovná fotogra_ka (v–f), sedmihlavý dra_ (g–k), červené ne_ty (h–ch), sí_ka na motýly (ď–ť), napnutá pla_ta (h–ch), kousek prová_ku (z–s), nové pla_ky (v–f), lehký di_tát (g–k), ptačí bu_ka (d–t), zlatá ry_ka (b–p), kouzelná mu_ka (ž–š), srdečný pozdra_ (v–f)

Klíč 8

včelí med, sladké borůvky, tenký led, milé děvče, ocelový řetěz, křehký porcelán, dlouhý dopis, rozbitý výtah, křivá zeď, lovecký nůž, velká láska, šikovná fotografka, sedmihlavý drak, červené nehty, síťka na motýly, napnutá plachta, kousek provázku, nové plavky, lehký diktát, ptačí budka, zlatá rybka, kouzelná muška, srdečný pozdrav

Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu

4. Doplňování i/í po ď, ť, ň a y/ý pod d, t, n

prázdný květ_náč, n_zký plot, ud_chaný lyžař, hrát kart_, d_voká zvěř, letn_ oblečení, mentolové bonbón_, hustý d_m, čokoládová t_činka, červen_ šátek, d_ra na punčoše, plátěné tren_rky, mladá d_vka, ut_kat za tramvají, vodn_ želva, zlatý prst_nek, sladké jahod_, asfaltová siln_ce, hodiny t_kají, ostrá d_ka, úspěšný t_den, zlomené kost_, hlad_t kočku

Klíč 4

prázdný květináč, nízký plot, udýchaný lyžař, hrát karty, divoká zvěř, letní oblečení, mentolové bonbóny, hustý dým, čokoládová tyčinka, červený šátek, díra na punčoše, plátěné trenýrky, mladá dívka, utíkat za tramvají, vodní želva, zlatý prstýnek, sladké jahody, asfaltová silnice, hodiny tikají, ostrá dýka, úspěšný týden, zlomené kosti, hladit kočku

Zdroj: Pravopisná cvičení pro 2. třídu

Autoři obsahu

 Mgr. Jitka Konášová

 Mgr. Jana Ženíšková

 Zdeněk Rýdl


diktáty a pravopisná cvičení online
<< PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK
velká a malá písmena online
NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVEK >>
příběhy k tématu

Cvičení na přídavné jméno TATÍNKOVI

Pavlína

Dobry den,je toto cviceni vhodne pro 6. Tridu ZŠ? Nebo pro kterou ?? Dekuji a hezky den

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

Pravopisná cvičení pro 2. třídu

nula

tohle už dávno vím

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Diktáty pro 7. třídu ZŠ

Mirka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Zda jsou diktáty pro 7.ročník vhodné pro 5 třídu ZŠ? Děkuji

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Zkouknout nebo skouknout

Štěpán Suda

... Nevím, jak pro jiné, ale ve mě slovo "zkouknout" vyvolává spíše význam velmi rychle očima přelétnout ve smyslu toho, že zkontroluji, zda se vytiskly celé stránky a nekontroluji obsah, nebo nějaké pravopisné chyby - třeba potřebuji i vědět, zda jsou to papíry pro mne. Udělám u toho pohyb očima směrem dolů a tak by se dalo uvažovat o "s", ale asi bych už byl za hranou.
U slova zhlédnout si představuji, že se podívám v klidu na celý film a nepustím si ho zrychleně - udělám si naň více času...

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

Jiří Žáček - básničky o jaru

Jitka

Potřebují básničku o jaru,tři sloky pro druhou třídu.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Básně pro 5. třídu

sofie

Potřebuju nějaké sedmi slokové basničky. Nemá někdo tip jakou

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Báseň pro 4. třídu

Nikol Boranova

Potřebuju básnicku abych vyhrála recitační soutěž


Musí bit hodne moc btipna

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cviceni na vzory den vzor

Pavlína

A jak je to, prosím, v množném čísle - přeci nemohu říct dni - stroje, o dnech - o strojích?

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Diktáty pro 7. třídu ZŠ

Barbora

Děkuji vám za vytvoření těchto diktátu - náramně mi pomáhájí.
Buďte zdrávi a ať se dobře daří!
Barbora Sedlářová

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cviceni na vzory den vzor

Jana Černá

Moc děkuji za rychlou reakci Černá

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na velká písmena

Šaman Štěpán

Dobrý den, zasílám cvičení na velká písmena.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na zájmeno jenž

Michael Roučka

V prvním cvičení jsem měl 3chyby a ve druhém cvičení 1chybu.
Michael Roučka

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cvičení na velká písmena

Jana

Dobrý den, posílám cvičení.

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Děkuji :)

Marti

Mockrát děkuji za toto cvičení. Moc mi pomohlo a je to super na procvičování.
Bylo by super přidat ještě více, třeba i těžších cvičení na velká a malá písmena a také hlavně chytáky :)

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Cviceni na vzory den vzor

Milda

Slovo den se skloňuje podle vzoru stroj.
1.pád kdo co - stroj den
2.pád koho čeho - stroje dne
3.pád komu čemu - stroji dni
4.pád koho co - stroj den
5.pád - stroji dni
6.pád o kom o čem - o dni o stroji
7.pád s kým s čím - se strojem se dnem

Počet odpovědí: 2 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět