TÝŽ TENTÝŽ TEST je téma, které bylo inspirací k napsání tohoto článku. Zájmena jsou slovním druhem, jehož úkolem je zastupovat podstatná a přídavná jména. Zájmena se dělí do sedmi skupin
 
        
                Zájmena ukazovací
 
  Ukazovací zájmena ukazují mimo
text, nebo odkazují na něco uvnitř textu. Pomáhají se zorientovat v komunikaci.
 
  Ukazovací zájmena: ten, ta,
to, ti, ty, ta, tento, tato, too tenhle, onen, takový, týž, tentýž, sám
 
  U ukazovacího zájmena sám,
je důležité dát si pozor na 4. pád množného čísla, kde se píše v mužském i 
ženském rodě koncovka y. Například: Lvy jsme viděli v kleci samy. Lvice jsme
viděli v kleci samy.
 
  Je důležité si uvědomit, že u párových lidských orgánů se 
používá v 7. pádě koncovka -ma. Například: Sledoval mě těma svýma očima.
 
  Skloňování
zájmen ten, ta, to, tento, tato, toto:
 
   
     
       
        |  
           ZÁJMENA  
          PÁDY  
         |  
         
           TEN  
         |  
         
           TA  
         |  
         
           TO  
         |  
         
           TENTO  
         |  
         
           TATO  
         |  
         
           TOTO  
         |  
      
 
       
        |  
           1.
  pád  
         |  
         
           Ten  
         |  
         
           Ta   
         |  
         
           To   
         |  
         
           Tento   
         |  
         
           Tato   
         |  
         
           Toto   
         |  
      
 
       
        |  
           2.
  pád  
         |  
         
           Toho   
         |  
         
           Té   
         |  
         
           Toho   
         |  
         
           Tohoto   
         |  
         
           Této   
         |  
         
           Tohoto   
         |  
      
 
       
        |  
           3.
  pád  
         |  
         
           Tomu   
         |  
         
           Té   
         |  
         
           Tomu   
         |  
         
           Tomuto   
         |  
         
           Této   
         |  
         
           Tomuto   
         |  
      
 
       
        |  
           4.
  pád  
         |  
         
           Toho, ten  
         |  
         
           Tu   
         |  
         
           To   
         |  
         
           Tohoto, tento  
         |  
         
           Tuto   
         |  
         
           Toto   
         |  
      
 
       
        |  
           5.
  pád  
         |  
         
           -  
         |  
         
           -   
         |  
         
           -  
         |  
         
           -  
         |  
         
           -  
         |  
         
           -  
         |  
      
 
       
        |  
           6.
  pád  
         |  
         
           O tom  
         |  
         
           O té  
         |  
         
           O tom  
         |  
         
           O tomto  
         |  
         
           O této  
         |  
         
           O tomto  
         |  
      
 
       
        |  
           7.
  pád  
         |  
         
           S tím  
         |  
         
           S tou   
         |  
         
           S tím  
   | 
(...více se dočtete ve zdroji)
                
                  
                    Zdroj: článek Všechna zájmena
                  
                
                
               
      
                Příběh
                Ve svém příspěvku CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Tomáš Kučera.
                  Dobrý den, paní učitelko,
posílám cvičení ke kontrole.
Tomáš Kučera
                      Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jana Šukalová.
                      ses gej
                
                  
                    Zdroj: příběh Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž
                  
                
             
      
                
	Skloňování zájmena týž/tentýž
 
  
	Protože je skloňování tohoto zájmena poněkud těžší, nabízíme vám jeho kompletní skloňování...
 
  Číslo jednotné
 
   
     
       
        |  
           
         |  
         
            
						rod mužský
					   
         |  
         
            
						rod ženský
					   
         |  
         
            
						rod střední
					   
         |  
      
 
       
        |  
            
						1. pád
					   
         |  
         
           
					týž/tentýž
				  
         |  
         
           
					táž/tatáž
				  
         |  
         
           
					totéž
				  
         |  
      
 
       
        |  
            
						2. pád
					   
         |  
         
            
						téhož
					   
         |  
         
           
					téže
				  
         |  
         
            
						téhož
					   
         |  
      
 
       
        |  
            
						3. pád
					   
         |  
         
           
					témuž
				  
         |  
         
           
					téže
				  
         |  
         
           
					témuž
				  
         |  
      
 
       
        |  
            
						4. pád
					   
         |  
         
           
					téhož, týž/tentýž
				  
         |  
         
           
					touž/tutéž
				  
         |  
         
           
					totéž
				  
         |  
      
 
       
        |  
            
						6. pád
					   
         |  
         
           
					o témž(e), tomtéž
				  
         |  
         
           
					o téže
				  
         |  
         
           
					o témž(e), tomtéž
				  
         |  
      
 
       
        |  
            
						7. pád
					   
         |  
         
           
					týmž/tímtéž
				  
         |  
         
           
					touž/toutéž
				  
         |  
         
           
					týmž/tímtéž
				  
         |  
      
 
     
  
  
  Číslo množné
  
   
    
       
        |  
           
         |  
         
            
						rod mužský
					   
         |  
         
            
						rod ženský
					   
         |  
         
            
						rod střední
					   
         |  
      
 
       
        |  
            
						1. pád
					   
         |  
         
           
					tíž/titíž
				  
         |  
         
           
					tytéž
				  
         |  
         
           
					táž/tatáž
				  
         |  
      
 
       
        |  
           
         |  
         
           
					tytéž (neživ.)
				  
         |  
         
           
         |  
         
           
         |  
      
 
       
        |  
            
						2. pád
					   
         |  
         
           
					týchž
				  
         |  
         
           
					týchž
				  
         |  
         
           
					týchž
				  
         |  
      
 
       
        |  
            
						3. pád
					   
         |  
         
           
					týmž
				  
         |  
         
           
					týmž
		  | 
(...více se dočtete ve zdroji)
                
                  
                    Zdroj: článek Druhy zájmene téhož
                  
                
                
               
               
                Příběh
                Ve svém příspěvku CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jiří Indrák.
                  Už mi to funguje
Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.
                
                  
                    Zdroj: příběh Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž
                  
                
             
      
                UKAZOVACÍ zájmena
 
  Ukazujeme jimi na osoby, zvířata nebo věci
 
  Skloňování:
 
  Zájmeno ten
 
   
     
       
        | 1. |  
        ten |  
        ta |  
        to |  
      
 
       
        | 2. |  
        toho |  
        té |  
        toho |  
      
 
       
        | 3. |  
        tomu |  
        té |  
        tomu |  
      
 
       
        | 4. |  
        toho ten (než.) |  
        tu |  
        to |  
      
 
       
        | 5. |  
        - |  
        - |  
        - |  
      
 
       
        | 6. |  
        o tom |  
        o té |  
        o tom |  
      
 
       
        | 7. |  
        tím |  
        tou |  
        tím |  
      
 
     
  
  
   
     
       
        | 1. |  
        ti ty (než.) |  
        ty |  
        ta |  
      
 
       
        | 2. |  
        těch |  
      
 
       
        | 3. |  
        těm |  
      
 
       
        | 4. |  
        ty |  
        ty |  
        ta |  
      
 
       
        | 5. |  
        - |  
      
 
       
        | 6. |  
        o těch |  
      
 
       
        | 7. |  
        těmi |  
      
 
     
  
  
   
    - Stejně se skloňuje i zájmeno onen.
  
    - Zájmeno takový se skloňuje podle vzoru mladý.
  
  
 
  Skloňování zájmena sám
 
   
     
       
        | 1. |  
        sám |  
        sama |  
        samo |  
      
 
       
        | 2. |  
        samého |  
        samé |  
        samého |  
      
 
       
        | 3. |  
        samému |  
        samé |  
        samému |  
      
 
       
        | 4. |  
        samého (sama) sám (než.) |  
        samou (samu) |  
        samo |  
      
 
       
        | 5. |  
        - |  
        - |  
        - |  
      
 
       
        | 6. |  
        o samém |  
        o samé |  
        o samém |  
      
 
       
        | 7. |  
        samým |  
        samou |  
        samým |  
      
 
     
  
  
   
     
       
        | 1. |  
        sami samy (než.) |  
        samy |  
        sama |  
      
 
       
        | 2. |  
        samých |  
      
 
       
        | 3. |  
        samým |  
      
 
       
        | 4. |  
          |  
        samé (samy) |  
        samá (sama) |  
      
 
       
        | 5. |  
        - |  
      
 
       
        | 6. |  
        o samých |  
      
 
       
        | 7. |  
        samými |  
      
 
     
  
  
  Skloňování zájmena týž
 
   
     
       
        | 1. |  
        týž/tentýž |  
        táž/tatáž |  
        totéž |  
      
 
       
        | 2. |  
        téhož |  
        téže |  
        téhož |  
      
 
       
        | 3. |  
        témuž |  
        téže |  
        témuž |  
      
 
       
        | 4. |  
        téhož týž/tentýž (než.) |  
        touž/tutéž |  
        totéž |  
      
 
       
        | 5. |  
        - |  
        - |  
        - |  
      
 
       
        | 6. |  
        o témž(e)/tomtéž |  
        o téže |  
        o témž(e)/tomtéž |  
      
 
       
        | 7. |  
        týmž/tímtéž |  
        touž/toutéž |  
        týmž/tímtéž |  
      
 
     
  
  
   
     
       
        | 1. |  
        tíž/titíž tytéž (než.) |  
        tytéž |  
        táž/tatáž |  
      
 
       
        | 2. | 
(...více se dočtete ve zdroji)
                
                  
                    Zdroj: článek Zájmena
                  
                
                
               
      
              
                 
  Přímým zdrojem diagnostických informací je analýza školních výkonů a speciální testy i zkoušky hodnotící výkony dítěte v jednotlivých percepčních oblastech.
 
  Vyšetření dítěte se skládá z několika částí, většinou jej provádí speciální pedagog nebo psycholog, který s dítětem provede krátký rozhovor a naváže osobní kontakt. Dítě se při neformálním hovoru uvolní, je zbaveno napětí, popíše své problémy a způsob, jak se s nimi vyrovnává, možnosti jejich překonávání, situaci v rodině a ve škole, dosavadní nápravná opatření a podobně. Během hovoru má odborník možnost posoudit řeč, hodnotit slovní zásobu, vyjadřovací schopnosti, výslovnost a jiné.
 
  Mezi další vyšetření patří zjištění úrovně intelektu – IQ (inteligenční kvocient) – pro vyloučení poruchy v důsledku nižší úrovně mentálních schopností. Vyšetření provádí individuálně a standardizovanými metodami zásadně psycholog. Nejčastěji používaný je Wechslerův test, který je určen pro děti od 5 do 16 let. Test se skládá z deseti subtestů, neprovádí se najednou u dětí s oslabenou pozorností a soustředěností. Dále se používají Ravenovy progresivní matice upravené odborníky pro běžnou populaci; jejich předností je snadné a rychlé vyhodnocení.
 
  Následuje vyšetření čtení, zahrnující vyšetření rychlosti čtení, porozumění čtenému textu, analýzu chyb a chování dítěte při čtení. Používají se standardizované testy čtení s různou obtížností, testy se provádí jednotlivě a zapisují se na záznamový arch. Výkon ve čtení se srovnává s normovanými texty posledního průzkumu čtenářské dovednosti z osmdesátých let. Vyšetřuje se psaní a pravopis dítěte. Sleduje se samostatný písemný projev i opis textu. Při vyšetření pravopisu se používá zvláštních diktátů, srovnávají se diktáty psané ve škole a v poradně. Zjišťuje se rozvoj grafomotoriky i psacích návyků (způsob sezení při psaní, držení psacího náčiní, způsob a rychlost psaní), provádí se analýza chyb.
 
  Cenné informace o grafomotorice poskytují kresebné zkoušky – test Binderové, obkreslování obrazců Matějčka a Vágnerové, test lidské postavy Goodenoughové a jiné.
 
  Standardizované zkoušky pro dysgrafii prozatím nejsou, v praxi se užívají osvědčené a ověřené postupy. Úroveň psaní hodnotí speciální pedagog z hlediska grafické, pravopisné a obsahové stránky, přičemž se všechny oblasti v hodnocení vzájemně ovlivňují. Diagnostickými nástroji jsou opis, přepis, diktát a volný písemný projev. Hodnotícími ukazateli grafické stránky písemného projevu jsou: sezení při psaní, držení psacího náčiní, pracovní tempo, tvary písmen (plynulost tahů, přítlak), velikost písmen, rychlost vybavování písmen a jejich uspořád
(...více se dočtete ve zdroji)
                
                  
                    Zdroj: článek Dysgrafik
                  
                
                
               
               
                Příběh
                Ve svém příspěvku CVIČENÍ NA TÝŽ/TENTÝŽ, TÁŽ/TATÁŽ, TOTÉŽ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Vojtěch Brož.
                  Dobrý den/podvečer
Chci se zeptat,zda by bylo možné poupravit web aby ukazoval správné odpovědi(jakože tohle máš špatně a důvod proč to mám špatně atd.)
Jinak super web, utčitě budu doporučovat svým kamarádům pro jejich děti.
Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.
                
                  
                    Zdroj: příběh Cvičení na týž/tentýž, táž/tatáž, totéž